Alla inlägg den 21 september 2010

Av Klara Regina - 21 september 2010 09:58


Skolan

Sitter i skolan, känner att jag kunde gjort något bättre med mitt liv idag. Men men...


Jag är en smart fisk som glömde mina gympakläder. Och det regnade när jag åkte hit. Spöregnade. Hur kan man bli blöt om man faktiskt HAR ett paralply??

     

                       


Makes no sense to me... Konspiration. 


Musik

 Om du inte lyssnat på min musik, gå in på det här inlägget Jag sjunger för att lyssna på den. Eller titta i menyraden. Den sista låten i spellistan är dock en gammal låt från när jag var yngre där.


Nu ska jag snart ha ensemble, och det blir kul. Nu är det ett så kallat "svenska block", då vi ska lära oss om svensk populärmusik. Vi ska kunna låten "undantag" till idag. 

av Bo Kaspers orkester


Dagens nördness: Come what may

  

Tittade på Moulin Rouge igen igår. Den är så söt, sorglig, konstig och härlig. Koreografin är fantastisk, hela sceneriet är så genomtänkt och den sticker ut i filmsättet. Jag dör på kameravinklarna!

Vissa tycker den är för rörig, men det är faktiskt det jag gillar med den. The "muchness". Och det är väldigt bra musik, speciellt när musikaler har en tendens att bli lite larviga. Här lyckas de bra. Se den, and tell me what you think.

Tycker dock inte jättemycket om Nicole Kidmans prestation. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards