Alla inlägg den 3 september 2010

Av Klara Regina - 3 september 2010 15:56



Åh det var så störande idag när jag var på väg hem.

Jag var trött och seg, det var kallt ute och jag sprang till bussen. Väl på bussen satt det en dam som mycket ofrivilligt flyttade på sin väska för att jag skulle kunna sitta (det fanns inga platser kvar) men sedan så satt hon med benen korsade över halva min plats så jag satt på kanten. Mm jättemysigt.


Samtidigt är det en mamma längst fram i bussen med sin lilla dotter som skriker ut i bara h** och sparkar om vartannat. Jag var inte precis på humör för det om man säger så. Det var så otroligt öronbedövande så en kvinna (annan mamma) kom fram till mamman och försökte ge en nappflaska men mamman skakade bara på huvudet. 

Damen bredvid mig gick fram och försökte hyscha ner ungen som satt och sprattlade och skrek men mamman sa bara "hon är trött". 

Det är ju ingen fara, och jag tyckte synd om dem men jag kan inte låta bli att undra varför kvinnan inte gjorde något åt det utan mest satt och höll fast flickan, passivt. 

Det finns säkert en anledning. Det kanske helt enkelt inte gick att göra något åt det, men ändå. 

Jag har absolut inte någonting emot små barn, men det här var riktigt irriterande. Kunde inte låta bli att tänka "tyst unge! Jag har ont i huvudet!" Förlåt mig T_T

Satt i en kvart med det där och många passagerare satt och höll för öronen. 


Var bara tvungen att dela med mig av denna ytterst intressanta upplevelse. Jag är fascinerad över hur starkt en sådan liten krabat kan låta O_o'' och sparka. 


                                                             


Wow. Och ännu ett världsproblem är löst. 


håhå≈


Annars så var dagen ganska bra faktiskt  

Av Klara Regina - 3 september 2010 00:25

                                                                 

Som vanligt - alldeles för sena inlägg. Men jag kämpar på med skrivandet. Detta får bli lite kortare. 

Nu är det ganska mycket läxor, dock inte den typen som man direkt känner "nej, usch vilken jobbig läxa" utan snarare roligt, något som man faktiskt skulle kunna göra självmant, också då eftersom det mesta handlar om musik, haha.

Och jag var på sånglektion, men såklart hade jag GLÖMT att skriva ut mina noter!! Åh vad jag är dum! 

Så det blev att improvisera - "Isn't she lovely" av Stevie Wonder



Idag så var jag och Jöjjö på Taekwondo och den här gången så var det jätteroligt! Sparkar, slag och hård träning, men när man är i stort sett frisk och i gott sällskap så blir det en helt annan grej av det hela.

          

                                                              


Imorgon så är det den onödigaste dagen på hela veckan. TVÅ ynka lektioner - och en väldigt lång håltimme emellan dem, så man slutar inte tidigt. Yey. PÅ EN FREDAG D:


Såhär vill jag bara göra!! ----> 



Dagens nördness: Att sitta och spela vid pianot hela kvällen och läsa The tyrant who falls in love... Yup. Awh. Jag är en konstig filur helt enkelt. 


                                        











                                             



Ovido - Quiz & Flashcards