Alla inlägg den 12 september 2010

Av Klara Regina - 12 september 2010 22:20


Musiken

Hej på er alla! Enjoyed mina gamla barnmusiksvideos? 

Jag kan säga att jag längtar till att få lägga upp videos från hur jag låter idag. Det gäller bara att hitta någon som kan filma 8 D har inget stativ och annan utrustning. Helst vill man ju också ha en bra kamera... 


Idag var jag på en födelsedagsfest hos en kompis, gick dit med "Jöjjö" och det var väldigt trevligt. Det finns så otroligt många härliga youtube videos därute alltså. Ett helt gäng nördiga människor i en liten lägenhet och youtube. Woho!


Bland andra fick jag se en coolt remixad cosplayvideo* där helt okej låtar som inte är så fantastiska blev en väldigt bra låt med den här remixen (!): 



Jag och "jöjjö" åt middag tillsammans senare. Nu är kl mycket och jag har varit igång hela dagen!


Tecknandet

går så satt jag uppe sent och tecknade. Najz. Nu har jag ännu en seriesida klar. Vissa saker lämnar man lite öppna, små detaljer som man är lite osäker på, men jag har fått till allt på det stora hela. Sen började jag med att teckna om nästa sida, men vinkeln på handen är så otroligt svår.

Att teckna en hand som ska vara vinklad framåt med fingrarna pekande snett framåt är svårt. Sigh.

Det värsta är att jag tycker det ser bra ut nu- men tänk om det verkligen inte gör det!? Därför vågar jag inte tuscha den! Irriterande. 


Dagens nördness: Coldplay och allmänt... W0h0. :D 


Cosplay* Costume play. Man klär ut sig och gestaltar en karaktär ur en film, bok, serie, artist, tv spel etc. Som batman, totoro, Harry Potter eller någon annan fictionbaserad karaktär. (Det kan vara en riktig person också) 

Det finns tävlingar inom det här och det är en slags sport. Man kan både köpa färdiga och sy, men att sy sin dräkt är populärast och det är oftast en regel i tävlingar. Läs här för mer information: http://en.wikipedia.org/wiki/Cosplay


                                          


God natt (usch imorgon är det skola men jag känner verkligen inte för det)






  


Ovido - Quiz & Flashcards