Alla inlägg den 5 september 2010

Av Klara Regina - 5 september 2010 23:10


God dag, god kväll, god natt


Ganska händelselös dag, men ändå lite mysig på kvällen i synnerhet.  På dagen gjorde jag en läxa och fick nostalgitripp och tittade på Pokémon <3 Haha var tvungen

Jöjö och jag träffades också, gick på taekwondo och sedan kom hon över till mig igen efter. 


Jag har på sista tiden haft svårt att hitta några roliga grejer att göra på datorn... Men nu har jag efter mycket letande hittat en anime som verkar bra. Ligger på episod fyra nu.

Den heter "Shiki" och påminner mig lite om Higurashi (Se inlägget "HORROR ANIME-ESSAY (skräck anime uppsats)"). 

Det jag dock stör mig lite på är hur teckningsstilen inte är konkret, allmänt ansikten illustreras och hur håret ser så omåttligt overkligt ut. Haha! Jag är lite kräsen. 

Men man får in stämningen dock, och det finns en hel del mystik i det hela. Genren är skräck/övernaturligt. Gå in här för lite mer info http://animecka.se/anime/Shiki


                            


                           BlI InTe För RäDd Nu...



Dagens nördness: Pokémon, Charlie the unicorn, llamas with hats  och Shiki

Ovido - Quiz & Flashcards