Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Klara Regina - 31 augusti 2010 18:41

                                                  

Jag hoppas på att kunna lägga upp videos på när jag sjunger. Det har jag velat göra länge, men blir liksom aldrig av. Och jag har bara en vanlig kamera etc. Jag behöver vara noggrann med att skriva copyright under också.

Några tips för att komma igång? 



Skoldagen - jag hoppar över det tråkiga och går direkt in på musiken

Idag så var det ensemble igen, och det kändes definitivt bättre. Bandet är så otroligt duktiga! Förutom att man behöver dra ihop det så att säga. Inte så spretigt och så att det är en jämn styrka. Men det är ju faktiskt andra gången så det är en bra början.


Till nästa gång (alltså på Torsdag) så ska vi kunna Bob Marely's "I shot the Sheriff "

Bob Marley (Robert Nesta. (6 Februari 1945 – 11 Maj 1981)  är en av de mest kända sångarna inom Reggae och har kommit att presentera Reggaen och Rastafari kulturen. Han var bland annat med i banden The Wailers och Bob Marley and the Wailers. Ja. Musiken talar ju helt enkelt för sig själv. 

Källa: Wikipedia


Förutom det så har jag ju också spelat upp en låt för mina klasskamrater i sing/songwriter gruppen. Läskigt. Och jag tyckte inte jag gjorde bra ifrån mig. Sigh. Usch, jag failade. Men men det kommer väl fler chanser. 

Vi ska skriva barnmusik och vi ska välja ut tre stycken barnlåtar tills nästa vecka. 


Och såklart tänkte jag att jag hade fått inspiration - men sedan utvecklades det hela till att bli något helt annat. Blev ett till privat projekt istället. Yup. And she did it again!

                                              

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards