Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Barnföreställning!

Av Klara Regina - 18 oktober 2010 18:16


Musik - barnföreställning

Är grymt hungrig. Det var inte någon trevlig mat idag - lasange. Och skolans lasange är inte god. Oh well... Nog om mat. Idag så börjar jag i regel kl 12.10 (himmelriket) men just på denna måndagen så var vår barnföreställning, så det blev tidig uppgång eftersom vi istället skulle vara där kl halv nio. Så jag har varit i skolan i dag i... (Om jag räknar rätt) nio timmar. 

Vi hann inte köra igenom hela genrepet, så vår grupp hann inte repa det sista (!) Cliffhanger))


Det var i alla fall kul och det mesta gick bra. Barnen som kom och tittade var helt otroligt söta, små 2- 5 åringar. Men vissa såg väldigt skeptiska ut och en ropade att "Mårten är ju inte sju år eller kille!" (huvudpersonen i vår "pjäs" spelades av en tjej) Ough. Tuff publik. Men ooh så söta! Ser ut som små stubbar >w<


Och de verkade tycka om det, tror vi... Höm höm.


Estetisk orientering

Sen har jag jobbat på mitt CD omslag, vem vet, kanske lyckas få in den i datorn när den är klar och kan visa den. Med tanke på hur dåliga pennorna och diverse material man fick (också typiskt för skolor) var så blev jag ganska nöjd med framsidan. Har resten kvar... Och vet inte hur jag ska lösa det än... Får se. 


Logic 

Första gången vi fick jobba med själva programmet på ljudtekniken idag! Vi fick dock bara använda oss av loopar till den första låten vi gör. Och det är pretty basic egentligen, med tanke på hur komplicerat själva programmet verkar vara. En loop är en färdig "takt" med musik spelat av ett eller flera instrument med melodi etc. Det finns även loopar med röster. Det förekommer ofta att kända musiker använder sig av en loop och skapar en hit med hjälp av den, tillexempel med ett beat eller dylikt. Logic har väldigt många loopar att välja mellan och då menar jag väldigt många loopar. 


Jag skapar ett klassiskt stycke som är pampigt, med mycket stråkar. Kom igång bra och fick mycket gjort, även fast det just nu bara är en estetisk röra.

Dessvärre så kunde det bara sparas till just den datorn  vi satt på eftersom servern inte verkade fungera, så fail. Vi ska vara klara med "looplåten" tills nästa gång också. Åh vad jag har lust att fortsätta nu!


P.S Undrar om det finns möjlighet att kunna få filen och lägga upp den på internet... Skulle vara lite roligt.


Dagens nördness: Såg klart paranoia agent igår/idag, beror på hur du vill definiera natten. Det var... Vrickat. 


Man måste ge cred till personen som kom på den här briljanta openingen dock!

Paranoia agent op:






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Regina - 27 juli 2011 19:57

    Hä ligger en låt som jag och en skolkamrat har gjort, den heter "gasping for air" och ligger i spellistan till höger på hemsidan, passa på att lyssna på de andra låtarna också!       http://www.rytmus.se/Stockholm.aspx  ...

Av Klara Regina - 2 april 2011 22:06


  Ursäkta min inaktivitet. Det är lite mycket just nu så jag känner inte att jag hinner, men ska försöka lägga upp min musik så fort jag får tid   Så länge kan du ju lyssna på det jag har här på sidan, säg vad du tycker.    Enjoy!   ...

Av Klara Regina - 3 mars 2011 14:35

  Hallå igen, är ledsen över att jag inte kan vara så aktiv, har varit lite mycket just nu, den här bloggen är så liten ändå så ingen dör väl precis.    Allt jag har att säga är... Lyssna på den här musiken.    ...

Av Klara Regina - 21 februari 2011 22:17

  Jag använder ju mig av ett gästkonto på en annan dator just nu, eftersom det bär mig emot att använda den gamla. Dessvärre finns det en idiotfunktion som raderar allt man har gjort på det när man loggar ut (vafaan!??) som har raderat det jag gjor...

Av Klara Regina - 20 februari 2011 18:07

Bitvis hektisk helg. Tappade bort min plånbok i fredags när jag var med en kompis. Men som tur var hittades den av en snäll människa så jag kunde få tillbaka den. Och jag oroar mig lite över diverse prov som kommer i veckan. Har suttit med ljud...

Ovido - Quiz & Flashcards