Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Klara Regina - 12 oktober 2010 18:24


Lou Reed – Walk On The Wild Side - Digitally Remastered 1999 


Sitter jag och lyssnar på just nu. Det är en av de mest briljanta låtar jag har hört som består av ynka två ackord.

På arr och kompositionslektionen så ska vi skriva en egen låt (det räcker med refräng om man vill) med en klassisk ackordföljd, så fick vi lite att välja på. Tillexempel:


En blues - tolva C (fyra takter) F (två takter) C (två) G(en takt) F(en)  C(två)

Te x "Hound dog" och "Mercy"


Eller C, F, G, F

"Louie Louie" och "Summer nights"


Kanske C, G, F, G

"The first cut is the deepest" och "When you say nothing at all"


ELLER SÅ SLÅR MAN PÅ STORT SOM JAG GÖR! *Trummvirvel*


C , F... Host host.

"Walk on the wild side" och "Imagine"


Ja jag kör ju då väldigt avancerat. Men den låten, Walk on the wild side är riktigt snygg. Vet inte varför jag tycker det, men någonting är det. Kan bero på att jag är förälskad i kontrabasar.


Förresten kanske du kommer ihåg mitt inlägg om den fantastiska boken? Inte? Titta här då Insikt


Nu var guds ironi på mig igen och det visade sig att min vikarie i datorkunskapen jag hade idag känner författaren! Ett otroligt konstigt sammanträffande må jag säga...







Ovido - Quiz & Flashcards