Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Insikt

Av Klara Regina - 7 oktober 2010 21:49

Jag fick en insikt.

Jag fick en insikt på svenskan idag. 

Jag och en klasskamrat fick en insikt på svenskan idag.

Jag och min klasskamrat samt resten av klassen skulle välja en text att  skriva referat om. Jag tog ett papper med ett utdrag av boken "din vän datamaskinen" av Pär Thörn. 

Jag och en klasskamrat läste texten. Vi dog av texten. Texten var fantastisk. Vi bönade och bad om att få titta närmare på boken. Vår lärare gav oss boken. Vi satt och avgudade boken resten av timmen. Vi satt och bad vid bokens heliga altare. Vi var de enda som förstod det fantastiska med boken. Typ.

Jag och min klasskamrat bad om vår svenskalärares egna privata exemplar av boken. Vi fick låna boken. Hon tog boken över helgen sen får jag ta den.


...Jag skrev aldrig referatet.


Om man kopplar in maskinen och drar spaken till läget »PÅ« blixtrar det till inuti själva bildskärmen, det piper till från högtalarna och fläktens sus börjar höras. Efter ett slag syns den gröna texten:
DIN VÄN DATAMASKINEN

FÖR HELA FAMILJEN
Pär Thörn utgår ifrån en dator och öppnar via dess funktioner upp ett säreget litterärt universum. Rättshaverism, självtestsystem och aktivistkulturen inom svensk albanska-vänskapsförbundet i Västerås är några av dess beståndsdelar. Någonstans i bakgrunden finns också den mystiske kontoristen Roj Byfors, som bär på såväl poetiska ambitioner som Libyenromantik.
Pär Thörn, född 1977, är författare, koncept- och performancekonstnär. Din vän datamaskinen är hans femte bok sedan debuten 2002, och hans andra på Modernista.


MITT LIV HAR FÖRÄNDRATS!!!     


Sen satt jag mest och väntade på att dagen skulle gå. Lite segt... Suck. Dessvärre var vår trummis sjuk idag på ensemblen - så det blir ju så lagom bra också. Men vi ska öva mer på Måndag.

Förutom det så var det Öppen scen idag. Oh my god vad alla är duktiga! W0w säger jag bara. Det var Super Mario medley, Picachus theme, Pokémon, In Flames, singer/songwriter - egenskriven låt, Coldplay, Irländsk musik och mycket mer.  


Dagens nördness: www.deviantart.com


                                           konstig animation jag                                                                                                                        gjort   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Regina - 27 juli 2011 19:57

    Hä ligger en låt som jag och en skolkamrat har gjort, den heter "gasping for air" och ligger i spellistan till höger på hemsidan, passa på att lyssna på de andra låtarna också!       http://www.rytmus.se/Stockholm.aspx  ...

Av Klara Regina - 2 april 2011 22:06


  Ursäkta min inaktivitet. Det är lite mycket just nu så jag känner inte att jag hinner, men ska försöka lägga upp min musik så fort jag får tid   Så länge kan du ju lyssna på det jag har här på sidan, säg vad du tycker.    Enjoy!   ...

Av Klara Regina - 3 mars 2011 14:35

  Hallå igen, är ledsen över att jag inte kan vara så aktiv, har varit lite mycket just nu, den här bloggen är så liten ändå så ingen dör väl precis.    Allt jag har att säga är... Lyssna på den här musiken.    ...

Av Klara Regina - 21 februari 2011 22:17

  Jag använder ju mig av ett gästkonto på en annan dator just nu, eftersom det bär mig emot att använda den gamla. Dessvärre finns det en idiotfunktion som raderar allt man har gjort på det när man loggar ut (vafaan!??) som har raderat det jag gjor...

Av Klara Regina - 20 februari 2011 18:07

Bitvis hektisk helg. Tappade bort min plånbok i fredags när jag var med en kompis. Men som tur var hittades den av en snäll människa så jag kunde få tillbaka den. Och jag oroar mig lite över diverse prov som kommer i veckan. Har suttit med ljud...

Ovido - Quiz & Flashcards