Alla inlägg under december 2010

Av Klara Regina - 6 december 2010 20:44


Kör...

Fick halsont igår kväll. Det försvann inte tills idag utan tog ledigt från skolan på dagen... Såklart ska man bli sjuk när det är körkonsert idag! Var allmänt vresig faktiskt x) (ursäkta alla som var i min närhet!) 

Så jag kan säga att det inte har varit den bästa dagen i mitt liv. Och repet idag var inte heller det bästa - brandalarmet gick! I kyrkan!  Har vi tur eller? Hahah! Det kom en massa brandmän till och med för de är tydligen de enda som kan stänga av det j***a larmet. 

Konserten gick bra sedan i alla fall, men oj vad jag kan säga att det inte är som min gamla skola - men intressant erfarenhet ^^'' 

Speciellt entrén var ju anmärkningsvärd. Sångarna släntrade in lite en och en, några snackade med folk, andra red på varandras ryggar (!?) 

Men det var ganska roligt i alla fall - även fast vissa låtar vi sjöng hade vi inte ens repat igenom! Det var lite random spontanitet från vår käre körledares sida >_>.

Är helt slut - men i morgon är det i alla fall studiedag


JAG BER ATT JAG SKA BLI FRISK.


Dagens nördness: Kuragehime och Stevie Wonder


              








Av Klara Regina - 5 december 2010 11:10


Andra advent

Trevlig helg, har varit med en kompis, spelat piano och sjungit. Musiken är det enda man har i dessa snötider. Jag är inte så förtjust i snö, eller jul. Men jag får tänka "våren kommer snart". x) 


Körkonsert

På måndag är det julkonsert med skolan, men kvalitén på kören är lite att kritisera. Det är inte någon körskola precis. Och så ska alla vara röd/silver/vit/svartklädda   (!?) Det känns... Host, intressant. 

Wow jag undrar hur det kommer gå... Men det är inga lektioner så vitt jag vet på måndag och på tisdag så är det studiedag. Det är i alla fall positivt. 


Random

Dock så är jag väldigt irriterad på att jag vaknade precis... Hatar att sova länge, men så kan jag inte hindra det och ännu mer irriterad på att jag inte vet vad jag ska göra idag förutom att träna.. Och då börjar man automatiskt oroa sig för graderingen!


Musik

Och så har jag sing/song läxa att skriva om den inre kritikern, men känner mig helt lost - artblock som man säger. Några tips?


Dagens nördness: "play! A video game symphony live"


                                                 






 


Ovido - Quiz & Flashcards