Alla inlägg den 11 november 2010

Av Klara Regina - 11 november 2010 00:19



Ett lite kort inlägg, det är alldeles för sent för mig att vara uppe egentligen. Ska gå upp 06.50 (yippie!) 


Musik

Idag var det öppen scen och oj vad alla är duktiga! Vilken hög standard, love it!

Och imorgon är det ensemble. Det är ett så kallat "hitblock" just nu. Inte riktigt min favorit om man säger så (ursäkta alla som tycker om den typen av musik) 


Vår grupp övar "Dance with somebody" av Mando Diao Mando Diao – Dance With Somebody - Radio Version


och "Bodies" av Robbie Williams  som jag suttit och smått övat på under kvällen.  

Borde vara effektiv med läxor egentligen men den här veckan har det inte riktigt blivit så... Det är precis för mycket läxor för att kunna ignorera dem och för lite för att man faktiskt tänker att man måste. Satt tillexempel med min arr och kompositionsläxa igår och dog lite eftersom det skulle vara klart tills idag! Tja jag fick ihop det men inte var det fint... 



Film

Nu har jag precis sätt en fantastiskt konstig film, otroligt snyggt gjord men smått irriterande. Man vet inte om man tycker om den. Men den är fortfarande fantastisk!


Du levande av Roy Andersson. 


Den här scenen ger tankeställare... Jag kanske analyserar den i kommande inlägg


Och med det önskar jag god natt. Dröm om regnbågar och gayalver. (Gayalv fanns inte i ordlistan på min dator...)

 




film · Musik
Ovido - Quiz & Flashcards