Alla inlägg den 8 november 2010

Av Klara Regina - 8 november 2010 23:57



Hej alla nattugglor. Idag så var det ljudteknik som alltid på måndagar. Det enda vi fick göra var att säga vårt telefonnr och klippa ihop det så det lät snyggt. Jättekul. Du borde kunna höra den drypande sarkasmen i denna mening. 


Och i kväll så borde jag gjort läxor men kände att jag var för trött. Jag höll på med estetisk orientering i morse och gick upp klockan 8 fast vi började kl 12.10 - det får räcka tycker jag. Det är inget väldigt brådskande i alla fall, hoppas jag...


Så jag har tittat på lite anime istället


                                                     


Jag har hittat en ny serie, som det dessvärre bara publicerats tre episoder av (lite frustrerande) som är mysig och om man tänker under det komiska kan man hitta lite normkritik. Det handlar om Tsukimi Kurashita som är en lite udda tjej som älskar maneter. Hon bor i en lägenhet i Tokyo med några kvinnliga otaku (http://sv.wikipedia.org/wiki/Otaku) - där råder ett strikt förbud mot män. En dag träffar hon av en slump en väldigt elegant kvinna som i själva verket är...! 


And that's a cliffhanger! 


 

 Kunde dessvärre inte hitta något trailerliknande med engelsk text. 


Och så har jag tittat på sista episoden av Arakawa under the bridge.

ser ganska seriös ut va? Då har du misstagit dig.                                                                                


Ovido - Quiz & Flashcards