Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Klara Regina - 17 januari 2011 17:02



Vad är det? Egentligen. Vad är det till för? Egentligen. Borde inte vi människor kunnat sortera bort den förmågan när hon insett att den faktiskt inte var så praktisk. I alla fall i sådana där vissa, specifika situationer när man verkligen inte behöver den. Jag har aldrig dragit nytta av nervositet, det har snarare - förstört för mig under många tillfällen. Jag tror faktiskt att nervositeten är min största bov, jag kan inte kontrollera den även fast jag försöker få bukt med det hela. Vilket inte går alltså. Suck. 


Många säger att "om man inte är nervös innan man går upp på scen blir man för självsäker och presterar dåligt istället." Yeah, sure - verkligen! Det är inte något jag tror på (baserat på egna erfarenheter) fast jag blivit matad med den där meningen under hela min uppväxt. Det har gått åt helvete många gånger istället, för att jag varit nervös! Saker jag kan, saker jag är bra på som jag borde kunna ta plats med, säga "jag är faktiskt bra på det här" kan jag inte klara av när jag måste göra det på beställning längre. Det är kanske det som man kallar "den inre polisen"? Men hur ska man få bort den? Jag har många gånger tänkt att jag inte har någonting att vara rädd för, likadant i situationer som prov etc men reaktionen på oron blir alltid densamma trots att jag vet vad jag står inför och inte behöver vara orolig.


Vad är det bra för? 

Äh, fuck this shit

Ovido - Quiz & Flashcards