Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Klara Regina - 13 januari 2011 22:11



God kväll käre medmänniska

Jag har mycket ont i mina stackars fingrar på vänster hand på grund av att jag spelat gitarr de senaste dagarna. Man känner redan att man gör framsteg trots att jag spelat sen i tisdags! 

På min första pianolektion kände jag att jag lyckades bra, vilket är skönt... De andra två i gruppen är gitarrister och är bra att jag ändå kunde visa framfötterna nåågot, de har ju inte spelat förut. Även fast jag inte är bra på piano... Men jag har ju inte spelat så länge så jag är väl ursäktad (det är lite irriterande pga alla otroligt skickliga pianister på skolan!) 

Det mindre trevliga var att jag är väldigt dålig på gehörs och musiklära. Är det någon här som kan förklara för mig hur funktionsanalys fungerar på normal svenska? 


Tack på förhand.


 

Känner du igen den här låten? Den är otroligt rolig att lägga stämmor på, haha!

Vill lära mig den :) Någon gång, så


Dagens nördness: music... O_o

Ovido - Quiz & Flashcards