Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Monster.

Av Klara Regina - 29 september 2010 21:45



  • Det är svårt, när allt ska vara så bra hela tiden
  • Och det går inte att ha ett kravlöst samhälle
  • Och det är svårt att inte låta sig påverkas av alla dessa krav
  • Då skulle jag hellre vara en manet
  • Fast det verkar lite trist. 


Dagens nördness: 

Otroligt speciell, originell och vacker opening. En helt väldigt bra anime, annorlunda teckningsstil och en serie som jag vill läsa mer av.


Kort summering om dess handling

Serien följer en Japansk doktor under 80 talet i  Düsseldorf - närmare bestämt en väldigt skicklig hjärnkirurg  som har allt han kan begära serverat på sin tallrik. Han ska bli befordrad, han är förlovad med dottern till sjukhusets ägare etc. Men han känner hur  han blir utnyttjad för sjukhusets rykte och politiska värden - hur de bland annat prioriterar patienter endast på grund utav deras status. 

Under ett tillfälle så tas två barn in på akuten. Johann och Anna. Johann är skjuten i huvudet och Anna verkar svårt chockad. Tenma väljer att operera Johann istället för en politiker som anländer senare. Pojken överlever, men inte politikern. 

Det här beslutet Tenma tog får oanade konsekvenser och är inledningen på en rad oväntade och obehagliga händelser, då hela hans liv vänds uppochner. 


Genre: drama, mystik, skräck, psykologisk, historisk thriller

http://animecka.se/anime/Monster


I mitt inlägg HORROR ANIME - ESSAY (skräck anime uppsats)

så nämns denna


Vacker musik


 



 
 
Tobias

Tobias

29 september 2010 23:10

Att vara en manet skulle vara skönt nu. Är så jävla less och trött! HAAHAA! :P

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Klara Regina

29 september 2010 23:12

Jag håller med. Men bara ett litet tag. Man kan ju inte göra så mycket om man är en manet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Regina - 27 juli 2011 19:57

    Hä ligger en låt som jag och en skolkamrat har gjort, den heter "gasping for air" och ligger i spellistan till höger på hemsidan, passa på att lyssna på de andra låtarna också!       http://www.rytmus.se/Stockholm.aspx  ...

Av Klara Regina - 2 april 2011 22:06


  Ursäkta min inaktivitet. Det är lite mycket just nu så jag känner inte att jag hinner, men ska försöka lägga upp min musik så fort jag får tid   Så länge kan du ju lyssna på det jag har här på sidan, säg vad du tycker.    Enjoy!   ...

Av Klara Regina - 3 mars 2011 14:35

  Hallå igen, är ledsen över att jag inte kan vara så aktiv, har varit lite mycket just nu, den här bloggen är så liten ändå så ingen dör väl precis.    Allt jag har att säga är... Lyssna på den här musiken.    ...

Av Klara Regina - 21 februari 2011 22:17

  Jag använder ju mig av ett gästkonto på en annan dator just nu, eftersom det bär mig emot att använda den gamla. Dessvärre finns det en idiotfunktion som raderar allt man har gjort på det när man loggar ut (vafaan!??) som har raderat det jag gjor...

Av Klara Regina - 20 februari 2011 18:07

Bitvis hektisk helg. Tappade bort min plånbok i fredags när jag var med en kompis. Men som tur var hittades den av en snäll människa så jag kunde få tillbaka den. Och jag oroar mig lite över diverse prov som kommer i veckan. Har suttit med ljud...

Ovido - Quiz & Flashcards